Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
2
|
Azami Süresi (Yıl)
|
3
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Yok
|
Mezuniyet Unvanı
|
CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ (YL) (TEZLİ)
|
Anabilim Dalı Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Handan AKTAŞ
|
Tarihçe
Bu program 2022 yılında kurulmuştur. Programın amacı, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında yeterli bilgi birikimine sahip kalifiye araştırmacı yetiştirmektedir. Doktora gibi uzun süreli eğitim programları için bilim insanı yetiştirmektir.
|
Kazanılan Derece
Tüm program gereksinimlerini başarıyla tamamlamış öğrencilere Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Tez’li Yüksek Lisans derecesi, verilir.
|
Kabul Koşulları
1.Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Tezli Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına ve ALES Sayısal puan türünden 55 puandan az olmamak üzere ALES puanına sahip olmaları veya Yükseköğretim Kurulunun kabul ettiği uluslararası sınavlar olan Graduate Record Examination (GRE) ve Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavlarından birine ait eşdeğer puana sahip olmaları gerekir. 2.Üniversitelerin Hemşirelik veya Sağlık Memurluğu bölümleri lisans mezunu olması
|
Üst Kademeye Geçiş
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında gerekse çok disiplinli alanlarda doktora programlarına başvurabilirler ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde ilgili programa kabul edilirler.
|
Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler, programlarındaki tüm dersleri (120 AKTS) ve Yeterlilik Koşulları ve Yönetmelikleri Bölümünde açıklandığı şekilde başarılı bir tezi tamamlamak zorundadırlar.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği yüksek lisans programından mezunlar özel sektöre veya kamuya ait sağlık kurumlarında uzman hemşire unvanı ile hemşire, yönetici hemşire, üniversitelerde akademisyen, okul ve aile sağlığı merkezlerinde hemşire, rehabilitasyon merkezlerinde hemşire, sağlık projeleri yürüten sivil toplum kuruluşlarında araştırmacı, proje koordinatöre ve eğitimci olarak çalışabilir.
|
Ölçme ve Değerlendirme
(1)Bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğretim üyesi; ödev, proje, uygulama ve benzeri çalışmaları ödev veya uygulama notu olarak değerlendirebilir. Genellikle, yarıyıl sonu sınavı yazılı olarak yapılır. Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları ve diğer yarıyıl içi çalışmalar dikkate alınır.
(2) Öğrencinin yarıyıl sonu başarı notunun hesaplanmasında, yarıyıl sonu sınavının ağırlığı %40’dan az ve %60’dan fazla olamaz. Yarıyıl içi çalışmalar ile yarıyıl sonu sınavının başarı notu üzerindeki ağırlıkları öğrencilere yarıyıl başında duyurulur.
|
https://obs.dogus.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=4138&lang=tr
|